Această decizie importantă prin care Jaguar C-X75 va ajunge să fie
produs în serie redusă a fost făcută publică în această dimineaţă,
la Londra, de către şeful companiei Tata Motors, firmă care acum
deţine brandul britanic, şi de Sir Frank Williams, fondatorul şi
managerul echipei de Formula 1 Williams.
Modelul revoluţionar, care a fost prezentat anul trecut la
Salonul Auto Paris 2010, va fi construit în doar 250 de exemplare
şi va avea un preţ situat între 790.000 euro şi un milion de euro,
sumă stabilită în funcţie de piaţă. În ce priveşte partea tehnică,
supercarul britanic va dispune de tracţiune integrală şi va folosi
un sistem de propulsie hibrid plug-in, având două motoare electrice
situate pe ambele punţi.
Zvonurile spun că motorul termic va fi un turbo de 1.6 litri
similar cu propulsoarele cu 4 cilindri ce vor fi adoptate pe
monoposturile de Formula 1, începând din 2013, atât de către
Williams, cât şi de celelalte echipe din Marele Circ. Motorul turbo
va dezvolta o putere ce va depăşi cu uşurinţă 500 CP, iar puterea
maximă totală a sistemului hibrid se preconizează că va ajunge la
1.000 CP la fel ca actualul Veyron.
Astfel, modelul britanic va avea o viteză de top de 330 km/h, o
acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 3 secunde şi o autonomie de
aproximativ 50 kilometri în regim strict electric. Jaguar C-X75 de
serie va folosi şi un şasiu din fibră de carbon, care va însemna o
masă scăzută, sub 1.400 kg. La capitolul aspect exterior, modelul
de producţie va suferi modificări minore, necesare pentru o
aerodinamică mai bună.
Constructorul britanic spune că din cele 250 de unităţi, care
vor fi proiectate şi fabricate numai în Anglia, 50 vor fi versiuni
de curse.